26 marca 2014

Pułapka

Dzisiejsze zajęcia poświęcimy na stworzenie gry polegającej na tym, że kot zastawi pułapkę na mysz i zaczai się, aby ją schwytać. Myszka postara się przechytrzyć kotka, ale obojgu musimy dać równe szanse na zwycięstwo. Działaniami zwięrzątek będzie sterował komputer.

Kolejne kroki do osiągnięcia celu:

1. Wstawcie na scenę dwa duszki: kotka i myszkę.
2. Dodajcie przynętę dla myszki.
3. Zbudujcie pułapkę na mysz i ustawcie kota na czatach.
4. Zaprogramujcie myszkę tak, aby automatycznie kierowała się do serka.
5. Opracujcie losowe szanse na zwycięstwo obojga bohaterów.

Gotowa gierka może wyglądać tak:


Zadanie dodatkowe

1. Opracujcie inną wersję gry, w której kotek losowo czai się w różnych miejscach.
2. Dodajcie liczniki wskazujące wygrane zwierzątek.

Gra z licznikiem może wyglądać tak:



Brak komentarzy: